Intr-un articol trecut, am prezentat o serie de sfaturi pentru bloggerii care vor sa isi creasca

expunerea cu ajutorul implementarii de bune practici SEO in configurarea blogurilor personale.

Articolul acela continea sfaturi cu privire la design si la instrumente utile in optimizarea blogului

pentru motoarele de cautare. Insa oportunitatile de optimizare nu se opresc aici, cel putin inca doua

aspecte ale optimizarii pot ajuta la extinderea expunerii, promovarea off-site si crearea de continut

optimizat. In articolul prezent vom vorbi de promovare off-site, urmand sa revenim in curand cu un

articol despre continut.

 

In SEO, optimizarea off-site presupune plasarea de link-uri catre site-ul tau pe alte site-uri. In viziunea

Google, cu cat se gasesc mai multe surse pe Internet care sa citeze prin link-uri continutul dezvoltat

de tine, cu atat continutul e mai relevant. De la aparitia primelor eforturi de optimizare off-site,

Google face incercari constante de a suprima metodele de trisare prin plasare de link-uri in mod

abuziv. Politica companiei este de eliminare a situatiei in care continutul irelevant sau

nedemn de incredere isi face aparitia in primele rezultate ale cautarilor. Insa din postura de creator

de continut, nu poti doar sa scrii foarte bine si apoi sa te astepti sa fii gasit ca prin magie pe Internet.

Motoarele de cautare sunt avansate, dar nu pot sa inteleaga cat de inteligent si relevant este ce ai

scris tu daca nu observa, in acelasi timp, interactiuni cu alti utilizatori din domeniu. De aceea e nevoie

sa faci o serie de pasi, pentru a te erija intr-o sursa credibila din perspectiva motoarelor de cautare.

 

1. Foloseste social media

 

Retelele de socializare sunt cele mai facile canale de promovare, cel putin la inceput, pe langa

interesul organic pe care il poti suscita. Postarea cu regularitate a articolelor tale pe cat mai multe

retele de socializare si distribuirea de catre alti utilizatori a continutului postat de tine poate aduce

beneficii serioase in ceea ce priveste optimizarea pentru motoarele de cautare. Strategia de social

media este un alt aspect al promovarii pe care il vom dezvolta pe deplin in alt articol, pana atunci, e

important de mentionat ca explorarea altor retele de socializare decat Facebook si Twitter poate

produce rezultate surprinzatoare in ceea ce priveste expunerea.

 

2. Interactioneaza cu alti bloggeri

 

In ceea ce priveste bloggingul, mai ales bloggingul dezvoltat pe diverse nise de activitate, o

comunitate care comunica este o comunitate a carei membrii beneficaza de autoritate. Postarea de

comentarii pe alte bloguri din domeniile de activitate despre care scrii tu, sau citarea reciproca,

cladesc o forma de confirmare mutuala a relevantei fiecarui blogger implicat in dialog. Bloggerii care

scriu pe acelasi domeniu sunt, in fond, competitori, insa e nesabuit sa ii vezi ca pe niste oameni rai,

decisi sa-ti fure painea de la gura. La inceput interactiunea ar putea sa para fortata, dar in timp vei

vedea ca nu musca nimeni si ca toti membrii comunitatii pot beneficia de pe urma colaborarii.

 

3. Listeaza-ti blogul in directoare.

 

Directoarele de bloguri sunt inca o sursa viabila de generare de backlinks, poate nu iti aduc

atat de multa autoritate, insa sunt luate in considerare de Google ca masura a unui blogger serios.

Poti cauta directoarele din Romania (atatea cate sunt), sau te poti orienta spre directoare straine.

 

4. Nu uita de forumuri

 

Daca sunt forumuri de specialitate pe domeniul tau e absolut necesar sa mentii o prezenta

activa pe acestea. Pe langa interactiunea de care vorbeam mai sus, beneficezi de avantajul de a

expune cu regularitate link-uri spre site-ul tau in semnatura sau direct, cerand feedback de la ceilalti

utilizatori. La inceput forumurile pot ajuta nespus de mult.

 

5. Participa la concursuri si campanii

 

Chiar daca nu castigi de la inceput, reprezinta o experienta importanta ca blogger si macar

beneficiezi de mentionarea blogului tau intre participanti. Daca te gandesti ca fiecare link conteaza,

vei concluziona ca macar cu asta te alegi.