Sfaturi de organizare pentru bloggeri incepatori si scriitori freelance

Creativitatea impletita cu interesul pentru scris determina pe tot mai multi sa incerce sa isi cladeasca o cariera, sau o sursa de venit alternativa din blogging. Ceea ce incepe ca o pasiune, se poate transforma relativ repede intr-o activitate care sa genereze o rotunjire a veniturilor. Insa de la mici castiguri pana la a face un job full-time din blogging e cale lunga. O cale pe care multi o doresc dar putini sunt dispusi si capabili sa o parcurga. Pentru a ajunge la niveluri de performanta financiara in activitatea de blogging e nevoie de multe, multe ore de munca pe gratis, de disponibilitatea de a interactiona cu alti membrii ai blogosferei si de a construi relatii de colaborare bazate pe seriozitate si respect, de a fi mereu cu ochii in patru dupa oportunitati de a monetiza pe baza continutului creat si de a iti subscrie viata si prioritatile nevoii de a produce constant continut de calitate.

Daca te-ai gandit sa faci bani din blogging, probabil ca iti doresti timp liber, un program flexibil, sa nu ai sef etc. Desi pot fi obiective pe care sa le atingi la un moment dat, initial realitatea va sta altfel, vei fi nevoit sa mentii o prezenta constanta, aproape zilnica, pe blog, ceea ce pentru a crea continut de calitate iti mananca, la inceput, minim 4 ore pe postare. Pe langa asta, trebuie sa fi propriul tau business manager, sa cauti netul in lung si in lat pentru a gasi pe cineva dispus sa colaboreze cu tine pe baza continutului pe care il produci, sa faci munca de marketing direct pentru a iti promova articolele, sa te documentezi cu privire la factorii succesului in blogging etc. Deci, intr-un fel sau in altul, activitatea tot va manca aproape opt ore. Flexibilitatea este la fel de relativa, odata implicat in activitate, vrei dori sa iti promovezi postarile la orele in care publicul tau este cel mai dispus sa le citeasca si asta impune un deadline zilnic. Cat despre sef, sa zicem doar ca orice angajat este sacait de sef si orice freelancer este sacait de clienti.

Odata ce am stabilit ca bloggingul nu este Sfantul Graal al preocuparilor umane, sa ne gandim ce se poate face pentru a il face ceva mai suportabil. Umeaza o colectie de sfaturi care nu au neaparat legatura intre ele, ci sunt mai degraba o serie de sugestii decantate din sfaturile diversilor scriitori freelance.

Scrie in fiecare dimineata.

De la Stephen King la directorii de creatie publicitara vei auzi intotdeauna acelasi sfat: Scrie cat de repede poti dupa ce te-ai trezit. Multi s-ar putea sa gaseasca in neconcordanta cu obiceiurile lor, considerandu-se de pilda mai inspirati noaptea. Insa ideea nu e sa scrii neaparat atunci cand esti cel mai inspirat, ci atunci cand ai mintea limpede. Studiile arata ca primele 4-6 ore din zi reprezinta momentul propice pentru manifestarea creativitatii. Asta nu inseamna sa nu te gandesti seara la articolul de a doua zi, daca simti ca atunci ai cea mai multa inspiratie. Insa datele care sutin aceasta recomandare sunt atat de solide incat exista posibilitatea sa descoperi ca te-ai inselat cu privire la tonusul matinal.

Descopera-ti nisa (sau nisele)

Daca vrei sa faci blogging generic, e posibil sa nu mai ai perspective prea stralucite de capitalizare pe urma scrisului. Pe masura ce domeniul promovarii prin continut devine mai sofisticat, companiile cauta sa colaboreze cu bloggeri care scriu despre un anumit domeniu de activitate, care se adreseaza publicului pe care acestea il vizeaza. O solutie de mijloc, intuita de noi, este crearea de subdomenii pe blogul personal pe care sa tratezi diverse domenii despre care esti dispus, sau pasionat, sa scrii.

Adapteaza-te la nisa aleasa

Forma, dimensiunile, limbajul postarilor tale, trebuie gandite in asa fel incat sa raspunda nevoilor din nisa aleasa. Sunt domenii de activitate in care o postare de blog populara este constituita dintr-o serie de gif-uri cu mici comentarii intre ele, si in acelasi timp sunt domenii de activitate in care o postare mai scurta de 1000 de cuvinte pare incompleta in cuprinderea temelor alese. Fireste ca adaptarea ar trebui sa inceapa de la rasfoirea celorlalte bloguri din domeniu, dar incearca sa iti imprimi  si stilul personal cand stabilesti forma postarilor tale.

Fii rabdator si constant in ciuda dezamagirilor

Daca esti cu adevarat pasionat si incantat de ideea de a scrie, trebuie sa eviti sa te cramponezi de monetizarea imediata a blogului tau. Sunt o sumedenie de factori, unii necontrolabili de tine, pentru care blogul tau poate deveni un succes sau un esec. Gandeste-te la crearea unui blog ca la o faza experimentala, in cadrul careia iti dezvolti stilul personal. Daca te tii de treaba, etapa asta poate sa evolueze intr-o sumedenie de directii, nu numai in crearea uui blog de succes. Gandeste-te spre exemplu ca iti creezi un portofoliu pe care il poti folosi la angajare in tot felul de domenii creative.

octombrie 5th, 2014|0 Comentarii

Comentariile sunt inchise