De ce e nevoie de reclame pe bloguri?

ideea-noastraDe la aparitia industriei publicitare, profesionistii din domeniu si-au dorit intotdeauna posibilitatea de a genera credibilitate cu ajutorul recomandarilor directe intre consumatori. In era pre-internet, singura metoda de a face asta era sa platesti unei personalitati publice multi, multi bani ca sa apara in reclame si sa-ti promoveze produsul. Insa, pe masura ce cultura s-a schimbat, utilizarea de ambasadori ai brand-ului a devenit pe de-o parte din ce in ce mai costisitoare si pe de alta parte din ce in ce mai putin credibila (cateva milioane de euro pot schimba parerea oricui despre unui produs, asa ca de unde sti ca il apreciaza cu adevarat?). Dar, atata timp cat publicitatea se va adresa oamenilor, brand-urile vor avea nevoie de oameni ca sa le recomande. Poti avea departamente publicitare hiper-profesioniste, poti crea reclame cu bugete astronomice, pe care sa le difuzezi in cele mai scumpe sloturi publicitare, toate acestea nu inseamna nimic fara oameni care sa duca vorba mai departe.

Dificultatile publicitatii pe blog

De aceea, in mod absolut natural, aparitia bloggingului nu avea cum sa nu fie mana cereasca pentru advertiserii de pretutindeni. Ideea ca poti castiga expunere pozitiva doar prin convingerea unei surse credibile pentru un numar limitat, dar consistent de oameni, pare pur si simplu prea buna ca sa fie adevarata. Si, in general, chiar asa e, dinamica colaborarii dintre bloggeri si companii, cand vine vorba de promovare, nefiind tocmai un mecanism bine pus la punct. Exista deseori un climat de neincredere reciproca. Advertiserii sunt sceptici cu privire la credibilitatea si influenta pe care o au bloggerii, si, de aceea, tind in continuare sa evite publicitatea pe blog in favoarea metodelor clasice de promovare. Pe de alta parte rezidentii blogosferei, ca pionieri ai unui mediu care inca se defineste, pe alocuri, ca anti-mainstream se tem ca asocierea cu brand-uri sau companii le va stirbi autoritatea in domeniu, definidu-i in perceptia publica drept „vanduti companiei x sau y”.

Reclamele pe blog ca instrument de link building

linkPe langa promovarea propriu-zisa, destinata publicului unui blogger, publicitatea pe bloguri, a devenit si o foarte populara metoda de link building pentru optimizarea indexarii in motoarele de cautare. Pana de curand regula era relativ simpla: cu cat aveai mai multe link-uri, pe alte site-uri sau bloguri, care sa conduca spre pagina ta, cu atat, algoritmii motorului de cautare te plasau intr-o categorie de site-uri credibile care ocupa mult ravnitele prime pozitii din listele de rezultate ale cautarilor. Insa eforturile Google de a diminua practicile abuzive de SEO, au ajuns sa afecteze unele moduri mai putin serioase de a face reclama pe blog. In prezent algoritmii motoarelor de cautare tin cont de calitatea si autoritatea paginilor pe care plasezi un link spre site-ul tau atunci cand calculeaza daca aceste link-uri merita sau nu sa-ti sporeasca relevanta in cautari. Rezultatul acestor masuri este ca nu mai este rentabil sa faci publicitate pe bloguri obscure numai pentru a satisface criterii cantitative (cat mai multe link-uri), fiind obligat, ca advertiser, sa iti plasezi link-urile in locuri care indeplinesc o serie de criterii calitative.

Modul corect de a face reclama pe blog

Constienti de aceste impedimente intalnite atat de bloggeri cat si de advertizeri care vor sa faca publicitate pe blog am decis sa proiectam BlogTAG.ro, un serviciu care sa medieze colaborarea dintre advertiseri si bloggeri pentru a asigura credibilitatea promovarii. Spre deosebire de alte servicii similare, la BlogTAG.ro apreciem in primul rand calitatea si profesionalismul bloggerilor colaboratori, folosim un sistem complex de clasificare a potentialului de promovare pe care il are un blog si oferim celor interesati sfaturi si strategii pentru a-si creste acest potential. Vrem sa ne asiguram ca advertiserii care investesc in promovare cu ajutorul platformei noastre beneficiaza de expunere optima pentru investitia facuta, plasandu-si reclamele pe bloguri de top din domeniile de activitate pe care le reprezinta. Dezideratul nostru este sa construim o retea in care bloggerii si advertiserii isi tranzactioneaza contractele de promovare cu seriozitate si transparenta construind campanii de publicitate pe bloguri relevante pentru public, benefice pentru brand-urile promovate si lucrative pentru promotori. Suntem incredintati ca am creat spatiul potrivit pentru a ne ajuta colaboratorii sa duca vorba mai departe.