Cand am proiectat serviciul BlogTAG.ro ne-am pus in primul rand intrebarea “Cum ar fi ideal sa faci promovare pe bloguri ?”. Experienta cu promovarea online, atat din postura de beneficiari ai serviciilor cat si din cea de promotori, ne- a format, de-a lungul timpului, o viziune de ansamblu asupra activitatilor promotionale pe internet. Am ajuns sa credem cu tarie ca nu conteaza atat de mult sa fi vizibil pe internet in cat mai multe locuri cat conteaza sa capeti vizibilitate acolo unde conteaza. Degeaba plasezi tone de bannere pe sute de site-uri care mai de care mai dubioase, crezand ca volumul de oameni care iti vad reclama se va transfera intr-o crestere a numarului de clienti sau macar a Page Rank-ului. Atat utilizatorii, cat si motoarele de cautare, invata si se adapteaza pentru a taxa practicile publicitare enervante sau abuzive. Publicul recurge la instrumente de blocare a reclamelor agasante, iar motoarele de cautare amendeaza practicile cu iz de spam. De altfel, analistii industriei, confirma ca, in general, cele mai proaste servicii recurg la utilizarea de practici publicitare intruzive bazate pe expunere masiva in online. Cand alegi site-ul sau site-urile pe care vrei sa iti promovezi serviciile sau produsul e important de inteles ca plaja de expuere si felul in care iti faci reclamele devine o parte din identitatea brandului tau.

In alegerea blogurilor pe care sa desfasori o campanie de advertoriale principiul “less is more” se aplica de minune si orice advertiser stie care este profilul ideal al bloggerului potrivit sa ii promoveze produsul. Insa acest profil, e posibil sa nu se plieze pe oferta de pe piata, nepotrivrea conducand la impresia ca nimeni nu este in masura sa promoveze brand-ul respectiv. Pentru a elimina subiectivitatea din alegerea blogurilor pe care iti promovezi compania, este recomandat sa te rezumi la o serie de criterii prestabilite de performanta pe care te astepti sa le indeplineasca un blogger. Misiunea BlogTAG.ro este sa construiasca un algoritm optimizat care sa clasifice blogurile asociate dupa cele mai relevante criterii in asa fel incat sa fi incredintat ca atunci cand setezi natura si conditiile de participare a unei campanii de advertoriale vei colabora exact cu bloggerii cei mai in masura sa duca vorba mai departe cu privire la produsul tau. Pentru ca proiectul nostru este deocamdata in fasa nu promitem ca sistemul va functiona ca uns de la inceput dar putem promite ca vom face tot ce este necesar pentru a il imbunatati.

Alegerea blogurilor, este un pas important din desfasurarea unei campanii de promovare pe bloguri insa reprezinta numai jumatate din drumul pe care il ai de parcurs pana sa lansezi o campanie. La fel de important cum este sa expui continutul in locuri potrivite, este sa creezi continutul potrivit pentru blogurile pe care intentionezi sa te promovezi. Aceasta este probabil cea mai spinoasa problema din colaborarea dintre bloggeri si companii si etapa in care pot aparea cel mai des conflicte. Problemele apar in general din lipsa de flexibilitate din ambele parti. Multi advertiseri lucreaza cu un singur brand si, in timp, se atasaza intr-un fel sau in altul de imaginea pe care au construit-o brand-ului respectiv. Ajung sa considere ca ei sunt cei mai in masura sa stipuleze cum “e cel mai bine” sa se vorbeasca despre marca pe care o promoveaza si atunci cand sunt confruntati cu idei diferite devin obtuzi si refuza majoritatea sugestiilor. Atunci cand sugestiile vin din partea unui blogger conflictele sunt inevitabile. Ce este deseori uitat este ca un blog, este in primul rand un proiect personal, asta e ideea produsului si chiar daca cineva se apuca sa scrie cu intentia asumata de a castiga bani din blogging pana cand sa ajunga sa fie platit pentru advertoriale va face o mare investitie emotionala in proiectul initiat. Blogul este ca micul sau ziar in care indeplineste functiile de reporter, editorialist si redactor sef. Chair daca isi doreste sa faca bani din blogul respectiv tot ii va veni greu sa accepte ideea ca vine cineva si ii spune ce si cum sa scrie. Pentru a demonta acest aproape inevitabil conflict de orgolii, este recomandata definirea in termeni foarte clari a asteptarilor pe care o companie le are de la bloggerii care produc advertoriale pentru aceasta. Este de cele mai multe ori o idee proasta sa generezi o serie de articole publicitare unice pe care apoi doar sa le plasezi contra-cost pe bloguri, publicul blogului respectiv va sesiza discrepanta dintre continutul original de pe blog si advertorial si va avea tendinta de a-l respinge din start, in plus aceasta practica tinde sa atraga bloggeri care nu sunt interesati cu adevarat de blogul pe care il intretin ceea ce in general afecteaza si calitatea continutului pe care il creeaza.

Atunci cand ajutam clientii BlogTAG.ro sa isi genreze campaniile de advertoriale, le recomandam sa declare in termeni limpezi, tonul, continutul, limitele si exigentele de volum, de stil si de frecventa, si apoi sa ii lase pe bloggeri interesati de campanie sa propuna continut din care acestia sa aleaga cele mai atractive oferte. Consideram ca este cea mai buna metoda de a media colaborarea dintre bloggeri si companii. Ne propunem sa producem cel mai complet set de reguli si criterii necesare in construirea unei campanii si sa implementam, pe parcurs, formule automatizate de generare a campaniilor care sa asigure un flux simplu si rapid de la ideea unei campanii la desfasurarea acesteia.