Cinci sfaturi de urmat cand desfasori concursuri pe bloguri.

Un tip popular de campanie de promovare pe bloguri este desfasurarea de concursuri gazduite de bloggeri. Aceste campanii se confunda uneori cu concursurile destinate bloggerilor. Diferenta este ca participantii unui concurs gazduit pe un blog sunt vizitatorii blogului respectiv, in timp ce concursurile pentru bloggeri se adreseaza bloggerilor.

Concursurile gazduite de bloggeri functioneaza similar cu advertorialele, o companie alege sa organizeze un concurs cu ajutorul unui blogger, acesta posteaza un articol care descrie conditiile de desfasurare ale concursului si isi indeamna publicul sa participe. Conditiile de participare pot varia, poate sa fie vorba doar de distribuirea unui link pe retele de socializare sau de uploadarea unui clip pe Youtube care sa faca referire la produsul promovat. In general este recomandata colaborarea dintre advertiser si blogger pentru a stabili premii si conditii de participare atractive pentru publicul tinta.

Ca orice tip de concurs este o practica interesanta pentru ca presupune participarea activa a publicului. Problema este ca la fel ca orice alta practica publicitara, desfasurarea de concursuri necesita o strategie optima pentru a fi fructificata. Am rezumat factorii ce trebuiesc luati in calcul cand contruiesti un concurs pe blog in cinci sfaturi ce speram sa va ajute la organizarea de campanii-concurs.

1. Nu te zgarci si ofera premii relevante

Cele mai proaste concursuri sunt cele care ofera premii pe care nu le doreste nimeni. Daca o sa faci un concurs in care oferi ca premii sepci sau tricouri cu logo-ul companiei tale probabil ca in afara de doi trei clienti foarte fideli nimanui nu ii va pasa de ele.  E important de inteles ca, in general, oamenii reactioneaza ostil cand cineva incearca sa ii determine sa le faca reclama pe gratis asa ca premiile oferite trebuie sa fie suficient de tentante pentru a ii indemna sa faca un efort pentru ele. Pe de alta parte, premiile oferite trebuie sa fie relevante pentru publicul tinta. Daca ai un magazin de componente de PC si vrei sa faci un concurs pe un blog IT e foarte simplu sa te uiti prin stoc si sa pui doua-trei adaptoare grafice ca premii, dar daca vinzi ceva care in mod normal nu se preteaza ca premiu va trebui sa devi creativ, daca vinzi produse de curatat spre exemplu poti sa oferi ca premiu serviciile unei firme care sa sa mearga si sa curete casele castigatorilor folosind, bineinteles produsele tale.

2. Nu neglija moderarea

Spre deosebire de un advertorial, un concurs va consuma mult mai mult din timpul blogger-ului care il gazduieste. Acesta trebuie sa inventarieze participantii, sa elimine intrarile irelevante sau cu continut nepotrivit si sa medieze procesul de alegere al castigatorilor. Daca ajunge sa simta ca munceste prea mult in raport cu beneficiile ai toate sansele sa te lase balta sau sa faca moderarea de mantuiala.  Daca se intampla asta, esti la cativa pasi de un fiasco de PR, care se poate intampla daca macar unul dintre participanti pune la indoiala corectitudinea concursului. Solutia e simpla, fie platesti bloggerul in concordanta cu munca pe care va trebui sa o depuna, fie gasesti o solutie de colaborare in care cineva din compania ta sa se ocupe de moderare.

3. Evita concursurile tip loterie si cauta un sistem de jurizare

Pentru a asigura impactul unui concurs cea mai buna practica este de a determina participantii sa faca ceva pentru premiile oferite. Concursurile a caror singura conditie de participare este sa te inscri reprezinta o executare lenesa si mediocra a unui concept cu mult potential. Le poti cere participantilor sa fie creativi, inteligenti, sau amuzanti, sau poti sa le ceri sa se asocieze cu brand-ul tau. Important este sa le ceri sa faca ceva, in felul asta participarea la campanie inseamna ceva pentru ei, altfel vine si trece fara a genera un impact. Alegerea castigatorilor poate fi facuta fie pe baza voturilor publicului fie pe baza deciziei unui juriu (in general format din bloggerul gazda si reprezentanti ai companiei). Pentru concursurile care necesita creativitate din partea participantilor, votul popular este o solutie potrivita, pentru situatiile in care concursul testeaza abilitati specifice existenta unui juriu abilitat este absolut necesara.

4. Acopera-te din punct de vedere legal

E o idee buna ca pentru fiecare concurs desfasurat sa creezi un document de termeni si conditii care sa acopere toate potentialele nemutumiri ale participantilor. E o munca plictisitoare si daca vrei sa o faci ca la carte va trebui sa ceri ajutorul unor consilieri juridici insa te scuteste de potentiale scandaluri daca o parte din participanti sunt nemultumiti de rezultatele concursului.

5. Nu te imbata cu apa rece citind rapoartele de monitorizare

Desfasurarea unui concurs poate sa produca cresteri meteorice in traficul site-ului tau. Pentru a nu vicia viziunea de ansamblu cu privire la volumul de vizite, e bine sa cauti sa izolezi datele din perioada de concurs de rapoartele generale cu privire la vizitatori. Astfel vei ajunge sa sti unde te plasezi si sa iti planifici concursurile pentru perioadele in care chiar ai nevoie de un boost al expunerii.

aprilie 16th, 2014|0 Comentarii

Comentariile sunt inchise